Pin It

Widgets

Teori dan Misteri : 8 Mac 2014 Setahun Tragedi MH370 dalam Kenangan

PopAds.net - The Best Popunder Adnetwork


Satu dunia sudah mengetahui. Tragedi MH370 ‘hilang’ di mata kita.

8 Mac 2015, setahun selepas MH370 dilaporkan hilang dalam perjalanan ke Beijing, rakan-rakan dan keluarga daripada 239 orang mangsa tragedi akan berkumpul di ibu negara Malaysia pada hari Ahad untuk ingatan orang yang tersayang dan menggesa pihak berkuasa untuk meneruskan pencarian mereka untuk pesawat tersebut dan memberikan jawapan bagaimana ia didapati “hilang”.

MH370 berlepas dari Kuala Lumpur pada awal pagi 8 Mac 2014, tetapi sebagai pesawat yang menuju ke Laut China Selatan, komunikasi nampaknya dimatikan.

 Tidak ada pengumuman rasmi bahawa pesawat itu hilang sehingga ia gagal mendarat di Beijing seperti yang dijadualkan dan, dalam beberapa siri sidang akhbar ia akhirnya diberitahu bahawa pesawat telah bertukar kembali ke utara Malaysia dan mengemudi satu siri titik laluan sebelum menghilang.

Pray For MH370


Memang sesuatu yang cukup mengejutkan seluruh dunia dan dari situlah wujudnya pelbagai spekulasi, teori, konspirasi dan coretan di laman sesawang di dalam dan luar negara. Hanya melalui penemuan dan analisis belum pernah terjadi sebelumnya komunikasi satelit automatik yang penyiasat dapat simpulkan pesawat itu di suatu tempat di sepanjang arka dari Kazakhstan di utara ke Lautan Hindi di selatan.
Gambar Mangsa MH370 Malaysia

Adakah ia angkara Askar Dajjal..??



Peta MH370






Web MH370


Tapi, tahukah kalian laman sesawang yang asalnya mh370.com kini di ‘redirect’ ke mutazilah.org . Apakah maksudnya? Silalah membuat pencarian di enjin carian.

Seluruh Malaysia bersedih dengan kejadian ini, satu Malaysia Berkabung. Selepas MH370 kemudian diikuti dengan MH17 yang ditembak jatuh di Ukraine. Semua ini sangat mengejutkan dunia!
Malaysia Berkabung


Malaysia Berkabung dengan kehilangan MH370 itu, apatah lagi yang dirasai oleh keluarga 239 orang penumpang dan krew pesawat tersebut. Diisytiharkan sebagai ‘berakhir’ di lautan Hindi, tetapi langsung tiada serpihan yang ditemui.

Hanya cerita andaian dan juga teori yang cukup banyak di serata dunia.


MH370 mural


Apa lagi yang mampu kita buat selain berusaha, tawakal dan berdoa merayu bersungguh-sungguh kepada ALLAH tapi jangan sekali mengunakan cara yang tidak mengikut syarak seperti bomoh dan sebagainya. Setahun sudah berlalu, kini MH370 dalam lipatan sejarah. Kenangan untuk semua yang merasainya….

1,792 total views, 1,618 views today




0 Komentar untuk "Teori dan Misteri : 8 Mac 2014 Setahun Tragedi MH370 dalam Kenangan"

 
Template By Kunci Dunia
Back To Top